2015. szeptember 22., kedd

2015. szeptember 16.

„safe house”
Eszter vagyok, 22 éves, harmadéves egyetemista, és még soha nem töltöttem két hétnél többet távol az otthonomtól. Talán ezért is éreztem úgy, hogy itt az ideje, hogy kilépjek a komfortzónámból, mert hát az elcsépelt klisé szerint „ott kezdődik az élet”. Egy egyetemistának mi is a legtökéletesebb mód erre? Erasmus. A csapból is ez folyt már gimnazista korunkban is, ott hallottam először erről az egészről. Már akkor megtetszett, de csak ábrándoztam, „na, majd ha nagy leszek”.
Nos, nagy lettem, tavaly úgy döntöttem, most vagy soha, és sikerült bekerülni a foggiai csapatba, így most már ezt kb. 1300 km távból írom, az újdonsült szobámból – bizony, saját szobám van, ilyesfajta luxus is megadatott -, és még igazán fel sem fogtam, mi történik.
Amit le kell szögezni: borzalmas az adminisztráció, ami megelőz egy ilyen utat. Ezt itt és most megállapítom, kimondom, leírom, jelentem. Sosem gondoltam volna, hogy ennyire bonyolult, a sok kitöltendő, aláírandó dolog, ezúton is elnézést kérek otthon maradt drága barátnőimtől, akik még miattam kell, hogy rohangáljanak, mert nem tudtam addig megszerezni minden aláírást, amíg még otthon voltam.
És hát a repülő az repült, nekem meg rajta kellett lennem, mert itt meg már vártak. Szóval ez több, mint szívás. Sajnálom. :(
A pakolás, na, az már megint egy más tészta; nekünk azt mondták a kedves, segítőkész önkéntesek itt az egyetemről, hogy ne aggódjunk, töltsük ki ezt, meg ezt, na meg ezt, és ők majd szereznek nekünk szállást, jönnek értünk, és mindenki boldog lesz.
Amíg nem szálltunk le ma délután ötkor Foggiában a buszról, ami cirka másfél óra alatt hozott el minket Bariból, ahol a repülő szállt le, kissé kétségek között léteztünk, mind a heten, a magyar lánycsapat – most akkor lesz szállás? Hol? Kellett volna több háztartási dolgot pakolni? Mennyibe fog kerülni? MOST AKKOR MI VAN? :) Szolid freak outok.
Nos, leszálltunk és hat igen kellemetes kinézetű olasz egyetemista srác lépett oda hozzánk, hogy ugyan, mégis mi vagyunk-e a magyar csapat – ó, még ha nem is azok lettünk volna, nekik bárki azt mondta volna, persze, tessék, itt a csomagom, megyek veled.
Na de, vittek minket, kocsival, és az első kérdés, ami elhangzott Marco szájából, akinél én ültem elöl az autóban – milyen zenét szerettek? Hát kérdem én, milyened van barátom, aztán majd meglátjuk. Erre benyomta a kis válogatás cédéjét, amiről a Green Daytől megszólalt a Holiday – és itt már tudtam, baromi jó helyen vagyok. Mondtam remek választás, megadlak. Na meg, akinek Blink-182-es háttérképe van a telefonján, nálam instant „span” kategóriába kerül. Erről el is csevegtünk egy keveset – angolul, nagyon aranyosan beszélnek angolul, közülünk nem tud mindenki olaszul, sőt, technikailag én se nagyon, hiába van nyelvvizsgám. Berozsdásodott olasztudásom jelenleg olyasmi szinten van, mint egy döglött hintalóé. Na, jó, amikor a házibácsival és házinénivel beszélgettek, abból megértettem pár dolgot. De nem sziporkázom még, és akkor finoman fogalmaztam. Reflexből az angol jön amúgy…
Szóval suhantunk a kaotikus olasz forgalomban (néha igen erősen kapaszkodtam), és megérkeztünk a házhoz, ahol lakunk most négyen – Fanni, két Dorina és én, másik három honfitársunk máshol lakik – mindenkinek külön szoba, fullosan felszerelt konyha, csodaszépen felújított fürdő, harmadik emeleten, teljesen jó környéken. Bár lift az nincs, és a srácok ezt eléggé bánták, mert hát négy lány+három hónap=irdatlan mennyiségű cucc, illetve nehéz bőröndök… De szó nélkül segítettek, aláírtunk, fizettünk, kulcsot kaptunk, minden lényeges dolog meg lett mutatva, számcsere, holnap hívunk titeket, welcome, minden oké, gudnájt.
Bár internetünk még nincs, ezt is ezért fogom csak később posztolni, de remélhetőleg hamarosan megoldódik ez a probléma is. Félelmetes, manapság hogy meg van lőve az ember e nélkül. Megszoktuk, hogy az okos telefonnal a zsebünkben a világ. Roaminggal kicsit garázdálkodtam, üzentem haza, de a veszprémi húszemeletessel egyenlő magasságú telefonszámla rémképét elhessegetve hamar fel is hagytam ezzel. Szóval, bízzunk benne, hamarost ez is megoldódik.
Na, igen, szóval lényegében minden félelmünk eloszlott, izgatottan jártunk körbe a lakásban, és elkezdtünk kipakolni. Kicsit később benéztünk a belvárosba is – iszonyat tömeg volt a sétálóutcán, és ami a legviccesebb, alig találtunk egy pizzázót, ahol tudtunk enni egy kis vacsit, mivel egész nap senki sem evett túl sokat. Szóval nem, nincs minden sarkon pizzéria, még ha Dél-Olaszországban is vagyunk. Viszont kisboltokat, Spart, gyümölcsöst találtunk nagyon könnyen, így a bevásárlással egyáltalán nem lesz gondunk a jövőben sem. Az átalakító, igen, az fontos, el is felejtettük, de potom 2 euróért lehet kapni a Spárban, úgyhogy a technikai kütyük töltésével sincs gondunk, mindenkinek lett egy működő konnektora.
A rendőrség előtti téren levő szökőkútnál ittunk egy üveg bort, koccintottunk az ittlétünkre, és kicsit magunkba szívtuk ezt az egész légkört. Aztán, mivel mindenki totál hulla volt, már 10-kor hazaértünk, és most, így éjfél körül már én is érzem, hogy jó is lesz vízszintesbe helyezni magam. Ami hihetetlen – na, jó, nem az, inkább kellemetlen – még éjjel is iszonyat meleg van. 30-35 fokok vannak, állítólag a héten lesz 39 is. Félreértés ne essék, persze, ez ennek a térségnek a csodája, örök nyár, meg szánsájn, bícs, de nekem picit már elég volt a nyárból. Egy 25 fokkal kiegyeznék. Na de majd október végén…
Amit még mindenképp leszögeznék, így tényként, amit nem gondoltam volna, hogy ennyire nehéz lesz, a papírmunka mellett – az elbúcsúzás. Március közepe óta tudtam, hogy majd jövök, majd ez lesz, de annyi minden volt még, nem nagyon gondoltam bele, csak nyár közepétől – és lám, itt vagyunk.
Volt búcsú buli Pesten, Veszprémben, iszonyat hálával és örömmel gondolok vissza mindkettőre, olyan csodálatos érzés volt a sokfelől ismert barátaimat egy helyen látni. Ez olyan érzés, amit mindenkinek kívánok, hogy élje át. :) 
Aztán amikor már a bőröndbe suvickoltam bele a ruhatömegeket, akkor éreztem, hogy fordul kettőt a gyomrom. Aztán mikor Pacsmagot vittük Andihoz, akkor mondhatni kezdtem szétcsúszni. Drága Pacsmag, a bolyhos nyúl, aki pici baba kora óta velem tengeti kis szőrmés napjait, most máshol lakik, és biztos veszettül utál, amiért így kell lennie, de becsületesen megsirattam. Remélem jól vagy muszkó. <3 Ha hazamentem, újra minden nap én foglak agyonszeretgetni. Ez egészen biztos.
Aztán anyukámtól elbúcsúzni – nem vagyok az a tipikus „anyakislánya”, de nekem anyukám az egyik legjobb barátom is, amiért szerencsés vagyok, de most meg így extrán nehéz volt elválni. Köszi anya mindent! <3
És a reptér – apa vitt ki minket, ötünket, odafele még vidám volt az út, visszafele nem tudom, milyen volt a közhangulat, de amikor eljött a pillanat, hogy na, akkor most itt elválik az esztergyermek a csoport többi tagjától – instant sírás. Nem lehet ezt szebben megfogalmazni, nem is kell, a tények, azok tények. Nehéz volt megfordulni és bemenni, nehéz volt nem visszafutni „jajcsakmégegyölelésre”, nehéz volt úgy továbbmenni, hogy tudtam, hónapokig nem látom így az arcotokat. Apa megölelt és azt mondta „lányom, felnőttél, látod” – és igaza van. Ami vicces, hogy akkor és ott pont egy ovis kislánynak éreztem magam, akit először hagynak ott a szülei az oviban és a világ összes kétségbeesése egyszerre üti agyon.
Szeretlek titeket, köszönöm az ajándékokat, bár ti vagytok az igazi ajándékok! (Zsu, végig sírtam a kis leveled, de a végén azért felkuncogtam <3) Ha nem lennének ezek a szuper emberek körülöttem, a szuper családom, nem lennék most itt. Nem ülnék most itt Foggiában, biztonságban, azzal a tudattal, hogy bármi is történik, ők hazavárnak. De amíg itt is vagyok, szeretettel gondolnak rám, és megadják azt az erőt, ami miatt majd itt is maximálisan próbálok teljesíteni, és merem magamat adni a teljesen idegen emberek között is, „külföldiül”. Is. Mindenhogyan. Is. Szóval ez a ti sikeretek igazán, főleg, ha végig tudom csinálni. <3
Furcsa belegondolni, hogy délelőtt még Pesten voltam, hogy tegnap ilyenkor, éjfélkor értem haza még a Zsutól, aki utolsó vacsorát főzött nekem, amit Bogival jóízűen fogyasztottunk, és most hirtelen 180 fokot fordult a világ.
Holnap már Erasmus találkozó lesz, még délután jönnek befejezni a zuhanykabint – ó igen, ennyire új a fürdőszobánk – és szombaton már kirándulunk valami csodahelyre a tengerhez.
Nos, akkor elkezdődik ez a kaland, ez a sok napos kaland, több mint valaha, és az Eszter majd összeszedi magát és élvezni fogja és kihasználja minden percét – de úgy ám.

Foggiában vagyok, ó anyám… az semmi, de itt is maradok…









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése